سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریاچه مارون گدارنارگون
قالب وبلاگ

استان گیلان یکی از استان‌های ساحلی شمال ایران به مرکزیت کلان شهر رشت و با مساحت ????? کیلومتر مربع می‌باشد.

این استان بین دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز و سواحل جنوبی دریا خزر واقع شده‌است. طبیعت این استان سرسبز و پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است.

گیلان، در ?? درجه و ?? دقیقه تا ?? درجه و ?? دقیقه عرض شمالی و ?? درجه و ?? دقیقه تا ?? درجه و ?? دقیقه طول شرقی از نصف النهار مبداء (گرینویچ) قرار گرفته‌است. طول آن، از شمال باختری به جنوب خاوری (از چابکسر تا آستارا)، ??? کیلومتر است و پهنای آن، تا ??? کیلومتر تغییر می‌کند. در قاسم آباد، فاصله دریا با کوه، به کمترین حد خود می‌رسد.

این استان، از شمال با دریای خزر و کشورهای مستقل قفقاز، از غرب با استان اردبیل، از جنوب با استانهای زنجان و قزوین و از شرق با استان مازندران هم‌جوار است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است، این استان را از استان مازندران جدا می‌کند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ایران (تا پایان شهریور ???? خورشیدی)، استان گیلان دارای ?? شهرستان، ?? شهر و ?? بخش، ??? دهستان و ???? آبادی (???? آبادی دارای سکنه و ??? آبادی خالی از سکنه) می‌باشد. جمعیت این استان، طبق آخرین سرشماری، در سال ???? خورشیدی، حدود ????????? نفر بوده‌است و مساحت آن ????? کیلومتر مربع است که حدود ?? خاک ایران را شامل می‌شود. تراکم جمعیت در گیلان، ??? نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد.

 گیلان منطقه ای کشاورزی است که مهمترین محصولات آن عبارتند از برنج، چای، زیتون، مرکبات، ابریشم، شیر، گوشت، مرغ، ماهی، خاویار، مربا و انواع شیرینی و کلوچه.

 



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 90/2/15 ] [ 12:28 عصر ] [ عبدالوهاب عبدی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

عبدالوهاب عبدی
این وبلاگ با هدف معرفی روستای گدارنارگون از منطقه رودتلخی شهرستان کهگیلویه سابقاَ و بهمئی فعلی از استان کهگیلویه و بویراحمد را اندازی شده است . در تقسیمات این حوزه به خاطر بالا آمدن آب سد مارون به شهرستان بهمئی ملحق شد.
برچسب‌ ها
آرشیو مطالب
امکانات وب